Om skolen
Vores pædagogiske grundlag:
• Vi tror på, at børnene altid gør det bedste de kan
• Vi møder børn og voksne anerkendende og med tillid
• Vi insisterer på samarbejde
Vi ønsker at være den stærke lokale folkeskole med fokus på værdierne fællesskab, faglighed og dannelse. Vi er bevidste om skolens position og ansvar i det lokale fællesskab.
Vi driver skole efter folkeskoleloven og folkeskolens formål samt kommunens børne- og ungepolitik
Fakta om vores skole
Malling Skole blev etableret i 1959. Der er dog sket en del siden, og den nuværende skolebygning er løbende blevet tilbygget og moderniseret.
Skolen har cirka 600 elever og forventes at vokse i de kommende år.
Skolen har cirka 75 medarbejdere fordelt på lærere, pædagoger, teknisk og administrativt personale samt skolens ledelse.
Se Malling Skoles skoledistrikt på et kort
Vores undervisning er opdelt i tre afdelinger:
- Indskolingen for 0.-3. årgang
- Mellemtrinnet for 4.-6. årgang
- Udskolingen for 7.-9. årgang
Desuden har vi en SFO (skole-fritids-ordning), hvor dit barn er sikret en plads fra 0.-3. klasse.
SFO’en er et fritidstilbud, som har åbent, når skoledagen slutter. Det er kl. 12.00-17.00 mandag-torsdag og 12.30-16.30 om fredagen.
Vores fysiske rammer
Malling Skole er omkranset af store grønne arealer. Udearealerne er et stort aktiv for det pædagogiske arbejde med leg og bevægelse.
-
2024 09 antimobbestrategi
-
2024 09 bilag 1 forebyggende trivselsplan
-
2024-04: Gældende ordens- og værdiregelsæt
-
2024-02 Princip for digital dannelse
-
2024-01 Princip om skolefritidsordningens virksomhed
-
2023-09 princip for meddelsesbogen
-
2023-09 princip om adgangen til at opfylde undervisningspligten
-
2023-08 princip om arbejdets fordeling blandt det undervisende personale
-
2023-06 princip for klassedannelse
-
2023-06 princip om kommunikation
-
2023-06 princip for underretning af hjemmet om elevens udbytte af undervisningen
-
2021 principper for computere på malling skole
-
2019 princip om fællesarrangementer for eleverne i skoletiden
-
2019 princip om samarbejdet mellem skole og hjem samt skolens og forældrenes ansvar i samarbejdet
-
2019 princip om undervisningens organisering