Om skolen

Vores pædagogiske grundlag:

• Vi tror på, at børnene altid gør det bedste de kan
• Vi møder børn og voksne anerkendende og med tillid
• Vi insisterer på samarbejde

• Læs op

Indhold

Vi ønsker at være den stærke lokale folkeskole med fokus på værdierne fællesskab, faglighed og dannelse. Vi er bevidste om skolens position og ansvar i det lokale fællesskab.

Vi driver skole efter folkeskoleloven og folkeskolens formål samt kommunens børne- og ungepolitik

Fakta om vores skole

Malling Skole blev etableret i 1959. Der er dog sket en del siden, og den nuværende skolebygning er løbende blevet tilbygget og moderniseret.

Skolen har cirka 600 elever og forventes at vokse i de kommende år.

Skolen har cirka 75 medarbejdere fordelt på lærere, pædagoger, teknisk og administrativt personale samt skolens ledelse.

Se Malling Skoles skoledistrikt på et kort

Vores undervisning er opdelt i tre afdelinger:

• Indskolingen for 0.-3. årgang
    • Mellemtrinnet for 4.-6. årgang
    • Udskolingen for 7.-9. årgang

Desuden har vi en SFO (skole-fritids-ordning), hvor dit barn er sikret en plads fra 0.-3. klasse.

SFO’en er et fritidstilbud, som har åbent, når skoledagen slutter. Det er kl. 12.00-17.00 mandag-torsdag og 12.30-16.30 om fredagen.

Vores fysiske rammer

Malling Skole er omkranset af store grønne arealer. Udearealerne er et stort aktiv for det pædagogiske arbejde med leg og bevægelse.

Sidst opdateret: 25. januar 2024